fbpx

Google Shopping

Hvad er Google Shopping?

Det er de annoncer (med billeder), som du ser, enten i toppen eller i højre side, når du søger efter et produkt på Google. Google Shopping annoncerne eksisterer uafhængigt af de normale AdWords annoncer, og det er derfor muligt at få vist en almindelig annonce samtidig med en Shopping annonce. Til forskel fra almindelige annoncer er det også muligt at få vist flere shopping annoncer på den samme søgning. Det gør denne annonceringsmodel rigtig potent for webshops, der ønsker at være mere synlige på Google. Kort sagt fungerer Google Shopping således:

  1. Webshoppen uploader løbende informationerne om alle dennes produkter til Google via en særlig fil, som også kaldes et produktfeed
  2. Google scanner feedet periodisk for altid at have de aktuelle produktinformationer
  3. Når en kunde søger på Google, finder Google relevante produkter fra annoncørernes produktfeeds og rangerer produkterne baseret på bl.a. relevans og annoncørernes bud
  4. Produkterne vises for kunden i form af Shopping annoncer i søgeresultaterne
  5. Hvis kunden klikker på en Shopping annonce bliver annoncøren faktureret præcis som ved almindelige annoncer
Hvorfor skal jeg bruge Google Shopping?

I modsætning til traditionel annoncering, hvor du kan bruge mange penge på at annoncere for en masse mennesker, der ikke nødvendigvis er interesseret i dine produkter, vil de der bruger google shopping søge aktivt efter et produkt. Så markedsfører du dig her er der rigtig gode chancer for, at de der søger på det produkt, du tilbyder, rent faktisk er interesseret og ønsker at købe det. Typisk visualiseres et køb ved, at kunden starter i toppen af købstragten og bevæger sig nedefter – Med Google Shopping bevæger kunden sig dog langt hurtigere eller starter længere nede, da kunden allerede får oplysninger om produktet, såsom billede og pris, inden de overhovedet klikker ind på en webshop. Dermed har kunden allerede mange afgørende oplysninger og købsprocessen forkortes markant, da chancen for, at vedkommende køber, hvis de klikker på din annonce er større.  Du undgår derfor mange unødige klik – da du betaler pr. klik, undgår du derfor unødige omkostninger. På den måde sikrer du dig, at du bruger dine annoncekroner bedst muligt. Har du brug for hjælp til at komme i gang med Google Shopping, så kender vi de rette folk til at hjælpe dig!
Hvad har det med Save Money at gøre?

Udover, at du sikrer dig mere synlighed online kan du, ved at samarbejde med os få 20% på dine klikomkostninger, på Google shopping – Vi kan være din Google CSS Partner.

FAQ

For at få dine produkter på Google Shopping, skal du have en webshop med mulighed for online betaling. 

Da en webshops produkter ofte ændrer sig løbende, er det ikke praktisk, hvis du som annoncør manuelt skal oprette og vedligeholde annoncer for alle de produkter, du vil annoncere for. Du skal i stedet oprette en fil, som indeholder informationer om hele din webshops sortiment – dette er dit produktfeed. Google kan læse denne fil og bruge informationer til at vælge, hvilke produkter der skal vises annoncer for, og ikke mindst, hvilke søgninger der skal udløse annoncerne.

I de fleste populære shopsystemer er det muligt at generere et produktfeed, fordi det er indbygget eller via en tilføjelse til systemet. Med det kan webshoppen generere feedet automatisk. På den måde sikres det, at feedet er opdateret, og at Google har de aktuelle informationer. Her er en liste over de mest gængse shopsystemer og deres muligheder:

  • Magento: Der findes forskellige udvidelser til Magento, som gør det muligt at generere et produktfeed. Du kan eksempelvis bruge Simple Google Shopping eller Google Shopping Feed.
  • HostedShop: Muligheden for at generere et produktfeed er indbygget i HostedShop. Du finder det under Kontrolpanel og så PrisIndeks. Her kan du aktivere feedet og se linket dertil.
  • DanDomain Webshop: Muligheden for at generere et produktfeed er indbygget i DanDomain Webshop. Du kan bruge denne vejledning.
  • Shoporama: Muligheden for at generere et produktfeed er indbygget i Shoporama. Du kan læse hvordan her.
  • WooCommerce: Der findes en udvidelse til WooCommerce, som gør det muligt at generere et produktfeed. Du kan finde den her.
  • PrestaShop: Der findes forskellige udvidelser til PrestaShop, som gør det muligt at generere et produktfeed. Du kan eksempelvis bruge Google Merchant Center (Google Shopping) Module.
  • Shopify: Der findes flere udvidelser til Shopify, som f.eks. Simple Google Shopping og flere andre her.

Slet ikke. Det kan dog virke som en en omstændig proces, hvis ikke man kender til oprettelsesforløbet og retningslinjerne. Derfor vil det for mange være langt den bedste løsning, at få hjælp til dette ude fra. Går du med overvejelser om at komme i gang med Google Shopping, kan vi  

Slet ikke. Det kan dog virke som en en omstændig proces, hvis ikke man kender til oprettelsesforløbet og retningslinjerne. Derfor vil det for mange være langt den bedste løsning, at få hjælp ude fra til dette. Går du med overvejelser om at komme i gang med Google Shopping, kan vi hjælpe dig.

FAQ

For at få dine produkter på Google Shopping, skal du have en webshop med mulighed for online betaling. 

Da en webshops produkter ofte ændrer sig løbende, er det ikke praktisk, hvis du som annoncør manuelt skal oprette og vedligeholde annoncer for alle de produkter, du vil annoncere for. Du skal i stedet oprette en fil, som indeholder informationer om hele din webshops sortiment – dette er dit produktfeed. Google kan læse denne fil og bruge informationer til at vælge, hvilke produkter der skal vises annoncer for, og ikke mindst, hvilke søgninger der skal udløse annoncerne.

I de fleste populære shopsystemer er det muligt at generere et produktfeed, fordi det er indbygget eller via en tilføjelse til systemet. Med det kan webshoppen generere feedet automatisk. På den måde sikres det, at feedet er opdateret, og at Google har de aktuelle informationer. Her er en liste over de mest gængse shopsystemer og deres muligheder:

  • Magento: Der findes forskellige udvidelser til Magento, som gør det muligt at generere et produktfeed. Du kan eksempelvis bruge Simple Google Shopping eller Google Shopping Feed.
  • HostedShop: Muligheden for at generere et produktfeed er indbygget i HostedShop. Du finder det under Kontrolpanel og så PrisIndeks. Her kan du aktivere feedet og se linket dertil.
  • DanDomain Webshop: Muligheden for at generere et produktfeed er indbygget i DanDomain Webshop. Du kan bruge denne vejledning.
  • Shoporama: Muligheden for at generere et produktfeed er indbygget i Shoporama. Du kan læse hvordan her.
  • WooCommerce: Der findes en udvidelse til WooCommerce, som gør det muligt at generere et produktfeed. Du kan finde den her.
  • PrestaShop: Der findes forskellige udvidelser til PrestaShop, som gør det muligt at generere et produktfeed. Du kan eksempelvis bruge Google Merchant Center (Google Shopping) Module.
  • Shopify: Der findes flere udvidelser til Shopify, som f.eks. Simple Google Shopping og flere andre her.

Slet ikke. Det kan dog virke som en en omstændig proces, hvis ikke man kender til oprettelsesforløbet og retningslinjerne. Derfor vil det for mange være langt den bedste løsning, at få hjælp til dette ude fra. Går du med overvejelser om at komme i gang med Google Shopping, kan vi  

Slet ikke. Det kan dog virke som en en omstændig proces, hvis ikke man kender til oprettelsesforløbet og retningslinjerne. Derfor vil det for mange være langt den bedste løsning, at få hjælp ude fra til dette. Går du med overvejelser om at komme i gang med Google Shopping, kan vi hjælpe dig.