fbpx

Google CSS Partner

Hvad er en Google CSS Partner?

CSS står for Comparison Shopping Service og som certificeret CSS Partner kan vi tilbyde dig nogle unikke muligheder for at komme frem på markedet og få salget i gang på din webshop.


Vælger du at annoncere i shopping resultaterne, gennem en CSS partner, så giver Google en rabat på 20 % på din klikomkostninger (CPC). Et simplificeret eksempel på dette er, hvis du annoncerer via Google og giver 1 kr. pr. klik, så vil en konkurrent kun betale 80 øre for samme klik, hvis de annoncerer via en CSS Partner.

 
Hvorfor er det muligt at tilbyde 20% rabat?

EU’s konkurrencekommission har ført sag mod Google, der efterfølgende er blevet pålagt at åbne op for andre prissammenligningstjenester så de har mulighed for at få vist annoncer i Google Shopping. Løsningen blev dette tiltag, der giver dig gode fordele, hvis du benytter dig af Save Money som CSS fremfor Googles egen standardløsning, til dine Google shopping annoncer. Den besparelse du får ved at bruge en CSS Partner, som Save Money, giver dig mulighed for at udkonkurrere de webshops, der ikke bruger et CSS feed, fordi webshops, der annoncerer via Google selv, skal være ualmindeligt dygtige til optimering, for at kompensere for den 20% besparelse, du får gennem Save Money.

Hvad har det med Save Money at gøre?

Ved at samarbejde med os får du 20% på dine klikomkostninger, på Google shopping, oven i hatten fordi at vi kan være din Google CSS Partner. Det betyder, at hvis du bruger minimum 1000 kr. om måneden er det ”Break even”, med et månedligt abonnement hos os på 200 kr. Alt over det en besparelse. Kort sagt sparer du en flad tyver for hver 100 kr. du bruger på klikomkostninger, udover de første 1000.

 

Udover det, sammenligner vi også dine udvalgte produkters pris med dine konkurrenters på samme produkt. Så har du hele tiden et overblik over, hvor du ligger i forhold til dem. Med den information kan du løbende tilrette dine priser så de enten matcher, eller er mere attraktive end dine konkurrenters. Det er trods alt bedre at få 3 ordre på 75 kr. end én ordre på 100 kr. Læs mere om vores pristjek service her.

Hvad har det med Save Money at gøre?

Ved at samarbejde med os får du 20% på dine klikomkostninger, på Google shopping, oven i hatten fordi at vi kan være din Google CSS Partner. Det betyder, at hvis du bruger minimum 1000 kr. om måneden er det ”Break even”, med et månedligt abonnement hos os på 200 kr. Alt over det en besparelse. Kort sagt sparer du en flad tyver for hver 100 kr. du bruger på klikomkostninger, udover de første 1000.

Udover det, sammenligner vi også dine udvalgte produkters pris med dine konkurrenters på samme produkt. Så har du hele tiden et overblik over, hvor du ligger i forhold til dem. Med den information kan du løbende tilrette dine priser så de enten matcher, eller er mere attraktive end dine konkurrenters. Det er trods alt bedre at få 3 ordre på 75 kr. end én ordre på 100 kr. Læs mere om vores pristjek service her.

FAQ

For at få dine produkter på Google Shopping, skal du have en webshop med mulighed for online betaling. Derefter skal der laves et Feed fra din webshop over mod Google Shopping. Dette feed strukturerer dine vares data så de bliver sammenlignelige med dine konkurrenters. Derfor anbefales det, at du bruger EAN-nummer eller lignende for at gøre det nemt for Google at vise dine produkter ved de rette søgninger.

Et Google Shopping feed er en envejs integration mellem din webshop og Google. De forskellige gængse shopsystemer har typisk et google shopping feed, men findes dette ikke, kan vi hjælpe jer med at få udviklet et sådan feed, så i kan få udnyttet mulighederne gennem Google Shopping.

Dine produkter kan blive vist med billede, pris og link direkte til produktet på din side, i toppen af Google, sammen med konkurrenters annoncer. Kunderne får altså direkte adgang til at se produktet de søger efter ude på Google, med pris og billede. Det gør at kunderne ikke trykker på din annonce og dermed koster dig penge, før de er købeklare. Det giver typisk bedre konverteringsrater og forøger synligheden markant.

Der vil ikke ske nogle fundamentale ændringer, hvis du ikke bruger en CSS Partner til Google Shopping. Det hele vil stadig håndteres gennem Google Ads (Adwords). Den eneste visuelle forskel er, at der kommer et andet link til vores samarbejdspartners prissammenlignings side, riverads. Det vil sige, at linket til prissammenlignings siden skifter fra Google til River Ads. Kunderne vil stadig lande direkte inde på din produktside for det annoncerede produkt.

I de øverste søgeresultater eller ude til siden, hvor der vises normale Google Shopping annoncer. Når du annoncerer gennem Save Money, sparer du blot 20 % på Googles klikpriser. Du får altså bedre synlighed til færre penge.

Save Money fakturerer dig kun for oprettelsen og vores aftalte månedlige abonnement for den service vi udfører. Dine klikomkostninger til Google, bliver stadig faktureret af Google og din besparelse, bliver fratrukket af Google før fakturering.

Ja, du kan godt bibeholde din eksisterende Google Ads partner eller optimere på det selv. Hvis du har behov for hjælp, kan Save Money foranledige kontakt til en ekspert.

Ja, du kan godt bruge flere CSS-partnere. Du kommer ikke til at konkurrere mod dig selv, men får derimod fordelen i, at de annoncer der performer bedst, bliver dem der bliver vist. Herved sparer du typisk penge og får større synlighed. Er du i tvivl, så kontakt os for uddybning.

Du kan læse mere op Google CSS-programmet her.